تعمیر آبگرمکن

این راهنمای گام به گام سه سوت تعمیر درباره تعمیر آبگرمکن را دنبال کنید تا مشکل شما حل شود. چه آبگرمکن گازسوز داشته باشید و چه آبگرمکن برقی ، با علائم رایج تعمیرات انجام می شود. ما به شما کمک می کنیم قطعه یا قطعاتی را که مشکل دارند، شناسایی کنید و به شما یاد می دهیم چگونه آنها را تعمیر یا تعویض کنید! این تعمیرات به طور متوسط کمتر از یک ساعت طول خواهد کشید.

آب‌گرم‌کن وسیله‌ای است که معمولاً برای گرم‌کردن آب بکار گرفته می‌شود. در مصارف خانگی از آب گرم شده اغلب برای شستن ظروف و پوشاک، استحمام، غذاپزی و گرم کردن محیط منزل استفاده می‌شود. در مصارف صنعتی اغلب از آب‌گرم‌کن‌هایی استفاده می‌شود که توان تولید بخار فوق داغ را داشته باشد.

آموزش سرویس مدل دیواری

اگر آبگرمکن دیواری شما نشتی دارد ، شیر تخلیه می تواند منبع نشتی باشد. این قسمت در کنار مخزن قرار دارد و معمولاً از پلاستیک ساخته شده است. دریچه را بررسی کنید تا ببینید آیا نشتی از آنجاست یا خیر. اگر نشتی مشاهده کردید ، بررسی کنید که آیا به علت تجمع رسوب در مخزن است یا خیر. برای این کار شیر را چند بار چرخانده و سپس آن را دوباره محکم می کنید.

در صورت ادامه نشتی ، باید تعویض شود. قبل از شروع تعمیر آبگرمکن دیواری خود، برق آبگرمکن را قطع کنید. اگر آبگرمکن گازسوز است، شیر گاز را روی پیلوت تنظیم کنید. شیر ورودی آب سرد را خاموش کرده و یک شیلنگ را به شیر تخلیه متصل کنید تا مخزن تخلیه شود. سوپاپ جریان را با آچار لوله یا پنس قابل تنظیم خارج کنید. نخ های شیر را تمیز کرده و قبل از محکم کردن سوپاپ جدید ، روی نخ های جدید شیر از نوار لوله یا نوار تفلون استفاده کنید. قبل از پر کردن مجدد مخزن و روشن کردن آبگرمکن، مطمئن شوید که خروجی سوپاپ جدید رو به پایین است.

نحوه عیب یابی مدل دیواری بوتان

راهنمای جامع تعمیر آبگرمکن بوتان

اگر آبگرمکن دیواری بوتان دچار نشتی شد، مشکل می تواند از شیر تخلیه فشار باشد. آبگرمکن مسکونی دارای یک شیر کنترل فشار در کنار مخزن هستند که به عنوان یک وسیله ایمنی برای سالم نگه داشتن مخزن در صورت افزایش فشار عمل می کند. به طور معمول این شیر دارای یک لوله پلاستیکی یا کششی مسی برای جلوگیری از تخلیه است. بهترین راه حل برای شیر دارای نشتی تعویض شیر است. قبل از شروع تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان ، برق آبگرمکن را قطع کنید یا شیر گاز را ببندید. شیر ورودی آب سرد را بسته و یک شیلنگ را به شیر تخلیه متصل کنید تا مخزن تخلیه شود.

مراقب باشید زیرا آب بسیار گرم خواهد شد. پس از قطع برق یا گاز ، می توانید شیر آب خانه خود را وصل کنید تا آب گرم شود. تا قبل از شروع تخلیه مخزن به دمای امن تری برسد. شیر آب گرم را باز کنید تا هوا به مخزن وارد شود و شیر تخلیه را باز کنید تا آب تخلیه شود. پس از تخلیه آب به زیر شیر کنترل فشار ، شیر جریان را با آچار لوله خارج کنید. نخ های بدنه مخزن را تمیز کرده و قبل از محکم نگه داشتن محل قرارگیری سوپاپ ، روی رشته های شیر جدید از نوار پوپ یا نوار تفلون استفاده کنید. شیر را در جای خود محکم کنید ، در حالی که خروجی شیر رو به پایین است.

شنبه 21 فروردین 1400
بؤلوملر :