سرویس و تعمیر کولر گازی

در این مقاله از مجموعه مقالات سه سوت تعمیر میخواهیم به آموزش تعمیر کولر گازی بپردازیم.

مانند هر وسیله ای ، کولرهای گازی برای ارائه عملکرد بهینه به کمی TLC نیاز دارند. این AC ها در دمای کمتر نگهداری نمی شوند و بیشتر در هوای گرم قرار دارند.

کولر گازی نوعی دستگاه تهویه است که به کمک سیکل تبرید تراکمی، گرما را از اتاق گرفته و آن را در خارج اتاق دفع می‌کند. در بعضی دستگاه‌ها امکان معکوس کردن این سیکل یا چرخه وجود داشته و می‌توان کولر را تبدیل به پمپ حرارتی (به انگلیسی: Heat Pump) کرد و در فصل زمستان از آن برای گرمایش استفاده کرد.

برای اطمینان از اینکه پس از گرم شدن هوا خونسردی خود را از دست نخواهید داد. از متخصصان سه سوت تعمیر خواستیم رایج ترین مشکلاتی را که در تهویه پنجره و مرکزی ایجاد می شود ، شناسایی کنند. آنها تعدادی مشکل را برای عیب یابی و تعمیر کولر گازی یافتند.

فیلتر کثیف

فارغ از اینکه چه نوع کولر گازی داشته باشید ، فیلتر مسدود شده جریان هوا را کاهش می دهد ، باعث کاهش قدرت و عملکرد خنک سازی موثر
هوا می شود. اگر اخیراً فیلتر موجود در پنجره یا تهویه مطبوع قابل حمل خود را تمیز نکرده اید ، حتماً این کار را انجام دهید و سپس آن را به صورت دوره ای بررسی کنید. برای سیستم های AC متناوب ، فیلتر را در مورد زمان تعویض سیستم جدید بررسی کنید. در آزمایش های CR ، فیلترها از سه تا 12 ماه ماندگاری دارند.
فقط بخاطر داشته باشید که اگر سیستم شما دائماً در حال کار است یا حیوان خانگی دارید ، باید مرتباً فیلترهای خود را عوض کنید.
یکی از متخصصان سه سوت تعمیر می گوید: “از هر 10 مورد تعمیر کولر گازی ، 9 مورد به دلیل کثیفی فیلتر است.”

نور مستقیم آفتاب

اگر AC پنجره شما در سمتی قرار دارد که در گرمای روز مستقیماً به نور آفتاب می رسد، شما باید برای خنک نگه داشتن این سیستم بیشتر تلاش کنید.اگر مکانی دارید ، آن را به آن جا منتقل کنید. در غیر این صورت ، سایه ها و پرده های خود را در طول روز کشیده نگه دارید تا جلوی آفتاب را بگیرد و از گرم شدن خانه شما جلوگیری کند.

نفوذ هوای گرم

مهر و موم های اطراف پنجره AC خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید هوای گرم وارد نمی شود (یا هوای سرد به بیرون نفوذ نمی کند). در صورت لزوم با دستگاه های آب و هوا موجود در اطراف واحد خود جستجو کنید.
کریس ریگان ، آزمایشگر ارشد تهویه مطبوع CR ، می گوید: “بیشتر واحدهای جدید دارای پنل های عایق برای قرار دادن بر روی قسمت های جانبی پلاستیکی تنظیم شده اند.”
اما برای به حداکثر رساندن کارایی ، شما هنوز هم باید از نوار آب و هوا در اطراف محیط واحد استفاده کنید. و همیشه از سخت افزار نصب و ایمنی سازنده استفاده کنید. ”

زیاد سر و صدا میکند

سیستم های تهویه سر و صدای زیادی ایجاد می کنند ، از جمله صدای چرخش فن و کمپرسور که در حال خاموش شدن هست.این صداها طبیعی است. اما اگر صدای لرزشی می شنوید ، ممکن است به این معنی باشد که قسمتی از سیستم شما به اشتباه نصب شده باشد. مطمئن شوید که به طور ایمن وصل شده است و دستورالعمل های نصب را از کتابچه راهنمای تعمیر کولر گازی خود مرور کنید تا مطمعن شوید هیچ چیز از قلم نیفتاده است.

سه شنبه 17 فروردین 1400
بؤلوملر :