تعمیر موبایل

در این قسمت از سایت سه سوت تعمیر ، ما در مورد تعمیر موبایل یا تلفن همراه ، مشکلاتی که معمولا برای موبایل بوجود می آید و سوالات رایج شما در مورد تلفن همراه صحبت میکنیم .

تلفن همراه یا موبایل وسیله ای بی سیم و قابل حمل است که به کاربر این اجازه را میدهد که هم تماس برقرار کند و هم تماس را دریافت کند .

در حالی که اولین نسل از تلفن های همراه تنها خدماتی بابت تماس داشتند ، اما نسل جدید تلفن های همراه کارایی بسیار بیشتری دارند و دارای مرورگر وب ،دوربین،بازی ، بخش موزیک و ویدئو و. . . هستند .

مشکلات رایج گوشی موبایل:

در حال حاضر مشکلات رایج در سرویس و تعمیر موبایل یا تلفن های هوشمند به دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم میشوند .

ما در این قسمت این مشکلات را بررسی میکنیم و راه حل هر مشکل را به شما میگوییم

پس از مدتی سرعت موبایل کند میشود

این مشکلی است که همه ی ما به آن برخورد کرده ایم و معمولا دلیل آن قدیمی بودن موبایل یا برنامه ها و فایل های زیاد برروی موبایل است .

اگر شما فردی هستید که از برنامه های زیاد و سنگین برروی موبایل خود استفده میکنید ،بهتر است هنگام خرید دقت داشته باشید که دستگاه شما RAM بالایی داشته باشد .

راه حل در هنگام مواجه شدن با این مشکل این است که همه ی فایل ها و داده ها برروی گوگل داریو یا Drop box انتقال دهید و از روی تلفن خود پاک کنید .

اگر برنامه ای است که به تازگی نصب کرده اید بهتر است که آن را هم پاک کنید .

اگر همه ی این کار ها را انجام دادید ، و باز هم سرعت موبایل شما پایین بود بهتر است که آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید . 

عمر باتری کم میشود

حتما برای شما هم پیش آمده است که از گوشی خود به طور مداوم در روز استفاده نمیکنید ولی باز هم عمر باتری موبایل شما کم است حالا برای حا این مشکل چه کار هایی انجام دهیم :

_هنگامی که از موبایل خود استفاده نمیکنید باید روشنایی صفحه ،Bluetooth ، Wifi ،GPS را خاموش کنید .

_میتوانید باتری خود را در حالت ذخیره قرار دهید .(Power saving mode)

_بهتر است که در تنظیمات گوشی خود نگاه کنید که کدام برنامه بیشترین مقدار باتری را مصرف میکند ؛ شما میتوانید آن هایی که تخلیه ی باتری بیشتری را دارند غیر فعال کنید .

موبایل بیش از حد داغ میشود

این اتفاق به طور معمول میتواند به مشکل قبلی مربوط باشد . علت بیش از حد گرم شدن موبایل مربوط به مشکلات باتری است . سعی کنید اگر این اتفاق برای شما افتاد این مشکل را حل کنید زیرا باعث آسیب رسیدن به باتری و صفحه ی موبایل شما می شود .

برای حل این مشکل بتر است راه های قبلی را امتحان کنید و موبایل خود را از نور آفتاب دور نگه دارید 

اگر بااین روش ها جواب نداد بهتر است که موبایل خود را به روز رسانی کنید و به تنظیمات کارخانه برگردانید . 

جمعه 20 فروردین 1400
بؤلوملر :